نقره ای موزیک

آهنگ های جدید خاص و ویژه

نقره ای موزیک

آهنگ های جدید خاص و ویژه

سایت نقره ای موزیک اهنگ جدید منتشر میکند

۲ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در انتخاب اتلیه عروسی به چه نکاتی باید توجه کنیم

شب عروسی هر فردی یکی از به یاد ماندنی ترین شب زندگی هر زوج های جوان است که با مرور زمان تنها چیزی که از ان به یادگار می ماند عکس ها و فیلم ان است و یکی از مهم ترین کاراهای که زوج های جوان باید بکنند انتخاب یه عکاس ماهر است که در این متن چند راهنمایی جهت انتخاب یک عکاس خوب یا به معنای کلی آتلیه عروس خوب به انها می کنیم
عکاس باتجربه و ماهر انتخاب کنیم
تجربه مهم ترین شاخصه آتلیه عروس، است. عروسی شما یک بار اتفاق می افتد، جشن شما پر از لحظه هایی است که فقط یک بار اتفاق می افتند. عکاس و فیلمبردار شما باید کوله باری از تجربه داشته باشد تا لحظات ناب را شکار کند و همه اتفاقات زیبا و ناب را ثبت کند. تیم عکاسی و فیلمبرداری باید سرشار از ایده های نو برای عکاسی و فیلمبرداری باشد و شما را در موقعیت های مختلف قرار داده و لحظات زیبا را ثبت کند.
از کجا به مهارت عکاس پی ببریم
سن و سال، تاریخ صدور مجوز موسسه، معرفی دوستان و آشنایان قبلی که از خدمات آنها استفاده کرده اند، دیدن نمونه کارها و... همگی می توانند به شما کمک کنند تا سطح تجربه موسسه عکاسی و فیلمبرداری مجالس را محک بزنید.
توجه به نمونه کارها و ساختگی نبودن انها
عکاسی عروس و داماد دارای بازاری پر رونق که خالی از دوز و کلک نیست . به ارم و امضای عکسای در پایین البوم توجه کنید بسیاری از عکاسان حرفه ای در اغاز و پایان فیلم عروسی اسم و شماره اتلیه خود را ثبت می کنند به این نکات توجه داشته باشید تا نمونه کار های عکاسان دیگر به عنوان نمونه های خودشان به شما نشان ندهند تجربه ثابت کرده است که آتلیه و دفتر بزرگ و پر زرق و برق ، با وجود اینکه خیلی مهم است اما لزوما به معنای این نیست که کار شما حرفه ای تر از آب درخواهد آمد . سعی کنید در ابتدای کار تحت تاثیر ساختمان بزرگ ، آتلیه پر زرق و برق و دفتر وسیع آنها قرار نگیرید . چه بسا بسیاری از آتلیه های کوچکتر و جمع و جور تر ، در کار خود دلسوز تر باشند و تعهد آنها به حفظ و رضایت مشتری بیش از آتلیه های بزرگ و مشهور باشد .

بدون واسطه عکاس خود را انتخاب کنید
سراغ موسسه هایی بروید که تولیدکننده هستند. یعنی تمامی مراحل کار از تهیه عکس و فیلم خام گرفته تا تدوین، مونتاژ و... را خودشان انجام می دهند..تولیدکننده ها معمولا مجوز تولیدی دارند و کلیه مراحل کار را در موسسه خود انجام می دهند. می توانید از مدیر موسسه بخواهید مجوز خود و حتی اتاق های مونتاژ و تدوین کارها را به شما نشان دهد. واسطه ها فقط نقش دلال را بازی می کنند؛ کار عکاسی و فیلمبرداری را یک تیم دیگر انجام می دهد، مونتاژ و تدوین و... را تیم بعدی و چاپ و آماده سازی نهایی را تیم دیگر. دلال ها در این میان فقط نقش هماهنگ کننده را دارند. کیفیت کار یکنواخت نیست و ممکن است امنیت عکس ها و فیلم های جشن شما نیز رعایت نشود
توجه به بروز بودن کار اتلیه
در بسیاری از امور تجربه زیاد و سابقه کار طولانی بسیار مهم و ضروری است. گاهی اوقات یک موسسه سالیان سال فقط یک نوع کار را تکرار کرده است بدون اینکه سعی کند چیز تازه ای یاد بگیرد و یا خود را به تکنولوژی های روز وقف دهد. الگوها روز به روز در حال تغییر است و موسسه ای موفق است که خود را با تغییرات جدید هماهنگ کند
نورپردازی:
با هر عکاسی حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای که صحبت کنید به شما خواهند گفت که نور ۹۰٪ علت خوب یا بد شدن عکس‌هاست. وقتی که به آلبوم نمونه کارهای عکاسان نگاه کنید متوجه خواهید شد که با نور به روش‌های مختلف بازی شده است. بعضی از عکاسان عکس های کاملا روشن و روح‌دار را ترجیح می‌دهند در حالیکه برخی دیگر از نور صرفا در جهت ایجاد حس و هیجان استفاده می‌کنند.
ترکیب‌بندی:
ترکیب‌بندی به این معنی است که عکاسان چگونه جایگاه مختلف اجزای عکس را تنظیم می‌کنند عکسی که دارای ترکیب‌بندی مناسب باشد به خوبی می‌تواند توجه مخاطب را به سمت سوژه اصلی جلب کند. وقتی به نمونه کارها نگاه می‌کنید از خودتان بپرسید: آیا تمامی عکس‌ها از یک زاویه و پرسپکتیو گرفته شده است؟ عکاس چگونه چیزها را جالب‌تر کرده است؟ آیا لحظه‌هایی وجود دارد که عکاس عکسی را شبیه عکس زیر از پایین گرفته باشد؟ هر چیزی که باعث شود شما احساس کنید در آن لحظه هستید ترکیب‌بندی خوبی است.
تجهیزات:
اینکه کاندیدهای عکاسی مراسم عروسی شما از چه تجهیزات یا مدل دوربینی استفاده می‌کنند، یکی از سوالاتی متداولی است که همه به شما توصیه می‌کنند در مورد آن تحقیق کنید. با فرض اینکه شما یک خوره تجهیزات و دوربین‌های عکاسی نیستید پیگیری وسواس گونه این سوال کاملا بیهوده است. به این دلیل که اغلب افراد (حتی خود عکاس‌ها) نمی‌دانند بهترین دوربین موجود در بازار چه دوربینی است! منتهی وقتی نمونه کارهای آتلیه ها را می‌بینید به نوعی متوجه می‌شوید که هر عکاسی برای ارائه هر سبکی از تجهیزات خاص خود استفاده می‌کند. بطور مثال برای گرفتن عکس رمانتیکی مانند عکس زیر، از لنزی استفاده می‌شود که عکس دارای بافتی ملایم و شبح گونه گردد.
کمیت و کیفیت عکس ها :
تعداد کمی عکس با کیفیت بهتر از هزاران عکس بی معنی و بدون کیفیت است . هیچ ارزانی بی حکمت نیست و هیچ گرانی ای نیز دلیل مرغوب بودن نیست. پس برای انتخاب عکاس با معیارهای اساسی و درست اقدام کنید.
کارهایی که باید با عکاستان هماهنگ کرد
قبل از عقد قرار داد با عکاس تان ، حتما درباره ی جزئیاتی که دوست دارید رعایت شود و یا از آن ها عکاسی شود ، قیمت ها ، کیفیت چاپ عکس ها و اندازه ی آن ها و ... صحبت کنید . امروزه هر عکاسی منوی خاص خودش را دارد و با عکاسی های دیگر کاملا متفاوت است به همین علت سعی کنید از تمام عکاسانی که به آن ها مراجعه می کنید درباره ی جزئیات کارشان سوال کنید تا روند کار عکاسی و قیمت آن ها مد نظرتان باشد .
در صورت پسندیدن کار یک عکاس حتما تمام جزئیات را به صورت مکتوب در آورید و کپی آن را نزد خودتان نگه دارید ویا دو نسخه از آن تهیه کنید تا در این یکی دوماه مانده به عروسی چیزی فراموش نشود . چرا که تنها شما نیستید که به آن عکاسی مراجعه کرده اید و هر مراجعه کننده ای هم نظرات و خواسته های متفاوتی دارد که عکاس نمی تواند همه ی آن ها را به خاطر بسپارد.

منبع

  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰

اقدام پژوهی چیست ؟ کنش پژوهی چیست؟

اقدام پژوهی و کنش پژوهی با هم مترادف هستند که در ادامه چند تعریف از آن را می خوانید. شیوه ای از پژوهش است که در آن معلم به صورت عملی مشکلات کلاس درس را مورد پژوهش قرار می دهد. و از نتایج آن برای بهبود فرایند یاددهی یادگیری استفاده می کند. اقدام پژوهی نوعی فعالیت علمی است. که در آن افراد در کار و فعالیت می‌کوشند وضعیت نامطلوب موجود را به وضعیت نسبتاً مطلوب تغییر دهند. راسل اقدام پژوهی را فرآیندی می داند که در آن وضعیت آموزشی دانش آموزان به ‌منظور بهبود یادگیری آنها مورد بررسی قرار می گیرد. اقدام پژوهی در آموزش و پرورش، روش علمی حل مسائل و مشکلاتی است که کارورزان با آن در ارتباطند. و هدف آن بهبود، رفع یا کاهش مشکلات است.

معلم پژوهنده کیست ؟

معلم پژوهنده به معلم یا دست‌اندرکار آموزش و پرورش گفته می شود که به نحوی با مسائل آموزش و پرورش سروکار دارد و علاقه‌مند است برای بهسازی و اصلاح وضعیت نامطلوب به اقدام‌های علمی نظیر اقدام پژوهی، دست بزند تا نتیجه آن منجر به تغییر و اصلاح وضعیت گردد. معلم پژوهنده از حیث اخلاقی و شغلی خود را متعهد و مسئول به فراهم سازی شرایط مناسب برای پرورش همه جانبه دانش آموزان می‌داند. معلم پژوهنده معلمی است که در راستای حل مسائل و مشکلات تدریس فکورانه و هنرمندانه با عنایت به روش اقدام پژوهی عمل می کند.

نکته: شیوه نامه اقدام پژوهی یا همان جشنواره معلم پژوهنده در انتهای همین مطلب قابل دانلود است.

مراحل اقدام پژوهی یا کنش پژوهی

– تشخیص مسئله

– توصیف وضع موجود و بیان مسئله

– گردآوری و شواهد اطلاعات ۱

– تجزیه و تحلیل داده ها

– ارائه یا انتخاب راه حل جدید

– اجرای راه حل ها و کنترل و نظارت بر آن ها

– گردآوری شواهد و اطلاعات ۲

– ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن

– نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

تشخیص مسئله

تا زمانی که به مسئله یا مشکل برنخورید، مراحل اقدام پژوهی یا کنش پژوهی آغاز نمی‌شود. معلم پژوهنده همواره تک تک مسائل کلاس را با دقت مشاهده می کند. و به محض اینکه به مسئله‌ای برخورد کرد، به طور ناخودآگاه وارد مرحله اول اقدام پژوهی یعنی تشخیص مسئله می‌شود.

توصیف وضع موجود و بیان مسئله

پس از تشخیص مسئله باید در مرحله دوم، مسئله ی تشخیص داده شده را توصیف و تشریح کنید.

گردآوری شواهد و اطلاعات ۱

در این بخش شما باید ادعای خود را مبنی بر وجود مشکل، ثابت کنید. لذا برای اثبات ادعای خود و اطمینان از وجود مشکل، می توانید از روش ها و ابزارهای مختلف استفاده کنید. در این مرحله سعی می کنیم با استفاده از جدول و نمودار به کارهای خود عینیت بیشتری ببخشیم. معروف‌ترین این ابزارها عبارتند از: مصاحبه، مشاهده، پرسشنامه، آزمون، نمرات کلاسی، نظرخواهی از همکاران، مشورت با والدین، مراجعه به پژوهش های دیگران یا پیشینه پژوهش و…

تجزیه و تحلیل داده ها

پس از این که به کمک داده ها تصویر روشن و گویایی از وضعیت موجود دادید، لازم است این داده‌ها را تجزیه و تفسیر کنید تا زمینه ها و امکان راه حل‌ها و اقدام های مناسب فراهم شود. به عبارتی شما در مرحله قبل فقط داده ها را جمع آوری کردید؛ حال لازم است آن ها را با استدلال و منطق به اطلاعات تبدیل کنید و در مورد آن ها با رعایت اصل صداقت و امانت، قضاوت کنید. در این قسمت بهتر است از مشارکت همکاران و تجربه های خود استفاده نمایید. برای انتقال بیشتر مفهوم، از نمودارها و اشکال مختلف استفاده کنید که این نیز ابتکار جالبی به شمار می رود.

ارائه یا انتخاب راه حل جدید

پژوهشگر با استفاده از اطلاعات به دست آمده و تجزیه و تحلیل آن‌ها ابعاد و جوانب مشکل را به طور دقیق و شفاف شناسایی می کند. البته تشخیص مشکل و به دست آوردن آگاهی بیشتر در مورد علل و عوامل آن، حاصل مطالعه وضعیت موجود، از طریق تکیه بر اطلاعات جمع آوری شده و بررسی پیشینه مطالعاتی می‌باشد. هدف پژوهشگر نیز در این مرحله پیدا کردن راه حل‌های تغییر وضعیت موجود است. در ضمن تشخیص راه حل مناسب، بهتر است به روش تصمیم مشارکتی صورت بگیرد.

حال باید از بین این راه حل‌ها به انتخاب راه حل دست بزنید. مرحله انتخاب راه حل به تفکر بیشتری نیاز دارد. در این مرحله باید معایب، محاسن و اثربخشی این راه حل‌ها را به استناد شاخص‌ها و معیارهایی که در اختیار دارید با هم مقایسه کنید و اگر تشخیص دادید یکی از آن راه ها برای بهبود بخشی وضع موجود از همه کارسازتر است، باید آن را به طور مستند دقیق و مستدل تشریح کنید و علت حذف راه حل های دیگر را نیز باید بیان کنید.

اجرای راه حل ها و کنترل و نظارت بر آن ها

در این مرحله باید، راه حل به دست آمده از مرحله‌ی قبل را با نظارت کامل و دقیق اجرا کنید.

گردآوری شواهد و اطلاعات ۲

پژوهشگر برای این که ثابت کند نتیجه تحقیق، تغییرات مثبتی را درپی داشته، و در رفع مشکل موثر واقع شده، نیاز به ارائه شواهد و توضیحات دقیق دارد. این شواهد باید مبتنی بر اعداد و ارقام و مدارک قابل سنجش باشد.

نکته: شواهد ۲ باید مورد تایید افراد نخبه و یا متخصص قرار بگیرد و با دلیل و مدرک همراه باشد.

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن

این مرحله مانند مرحله ۴ است. به عبارتی در این قسمت ما شواهدی که به دست آورده‌ایم را تعبیر و تفسیر می کنیم. لازم به ذکر است یکی از مهم ترین اصول در این بخش اشاره به وضعیت اولیه و وضعیت کنونی است که از مقایسه و تفسیر شواهد ۱ و ۲ به دست می آید. در بحث اعتبار یابی، نظر خواهی از همکاران، دانش آموزان و والدین و کسانی که به نحوی در جریان پژوهش شما بوده و اطلاع داشته اند بسیار مهم است. نظرات آن‌ها ممکن است مؤید کار شما یا بالعکس باشد. شما به عنوان معلم پژوهنده امین باید خلاصه‌ی نظرات آن ها را ذکر کنید.

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

در این بخش محدودیت‌ها و نقاط ضعف و قوت را بیان کنید و پیشنهادات پژوهشی خود را ارائه نمایید.

پیشنهادات شما می تواند به بهبود روند اجرایی، مسائل آموزشی و پرورشی، اصلاح جو همکاری و … بینجامد.

نکته: بدون انجام مراحل اقدام پژوهی نمی‌توانید آن را به درستی اجرا کنید.


در پایان 2 مورد از کامل ترین صفحات ویژه اقدام پژوهی , درس پژوهی رو پیشهاد میکنم مشاهده کنید !

  1. سایت ایلنا
  2. سایت ایسنا
  • محمد شهبازی